Noel etkisinden hala çıkamadım: Kırmızı elma ve böğürtlenli “crumble”

apple blackberry

Noel geçti, neredeyse Ocak bitiyor ancak küçüklüğümde Hallmark kanalının damarlarıma işlediği noel ruhunu Temmuz’un ortasında dahi hissedebilirim sanırım. Bu sebeple, karşınızda sıcak servis edilen booool tarçınlı, elma-böğürtlen “crumble” kapları!

Yemek yapmaya başladığımda tariften yapmıyorsam hiç bir şeyi ölçmüyorum ama aşağı yukarı ne kadar ne koydum yazalım.

1 paket donmuş böğürtlen

1 adet kırmızı elma

2 karanfil

1 1/2 çorba kaşığı tarçın, daha sonra süslemek için bir miktar daha

bir kaç damla vanilya esansı

3-4 rende muskat cevizi

1 tatlı kaşığı terayağı

küçük bir parça limon kabuğu

3 çorba kaşığı esmer şeker

1 paket vanilyalı kedi dili bisküvi

1 shot rom

Crumble için: un ve tereyağı, göz kararı bakarak

Önce elmayı soyup küp küp doğradım, bir sos kabı (ya da ufak bir tencerede) tereyağını ısıtıp elmaları koydum. Elmalar güzel bir tereyağı kokusuyla pişmeye başlıyor zaten, bu sırada hemen 2 çorba kaşığı esmer şekeri ekledim. Şeker eriyip elmalar çok az yumuşayınca böğürtlenleri koydum. 2 diş karanfil, 1 çorba kaşığı tarçın, yarım limonun soyulmuş kabuğu, muskat cevizinden 3-4 küçük rende ve vanilya esansını da ekledim. Karışımı tadarak daha fazla şeker koymak isteyip istemediğinize karar verebilirsiniz. Bu karışımı kapağını kapatıp biraz kaynamaya bıraktım. Böğürtlenlerin yavaş yavaş dağılmaya başladığını ve elmaların yumuşayıp böğürtlenlerin parlak rengini aldığını görünce 1 shot bardağı romu da kattım. Siz rom yerine viski, sherry hatta port şarabı dahi koyabilirsiniz. Ben evde olan malzemeleri kullanmayı seviyorum. Daha sonra tadıp biraz daha tarçın koydum, tamamen keyfinize göre.

Böğürtlenli elmalı karışımın altını kapattım. Fırına girmeye uygun 4 tane kase aldım, kedi dili bisküvileri kırarak bu kapların altına dizdim. Karışımdan bir kat üstlerine koydum, bisküviler iyice ıslanana kadar. Daha sonra kasenizin yüksekliğine göre bir kat daha bisküvi koyup kalan karışımı üstüne dökebilirsiniz. Karışımı kaplara dağıttıktan sonra, biraz tereyağını derince bir kabın içinde mikrodalgada erittim. Erimiş tereyağına, karıştırarak, bir “crumble” ayarına gelene kadar un kattım. Burada biraz panko ayarı aradım, yani karışım hafif kuru ama yağlı olduğu belli olan un pütürcüklerinden ibaret. Bu crumble’ı kaselerin en üstüne döküp 180 derecelik fırına attım. Yaklaşık 10 dakikalık sürede crumble kızardı, siz gerekirse daha uzun tutabilirsiniz.

Kapları fırından çıkarıp vanilyalı dondurmayla servis edin. Hatta her birinin üstüne bir küçük nane tutamı dikebilirsiniz derim.

Afiyet olsun! Dikkat edin ağzınızı yakmayın. 🙂

Yorum bırakın