Bursa’da bir gündüz meyhanesi

Bursa Altıparmak Caddesi'nde Zafer Meydanı'nda

Bursa Altıparmak Caddesi’nde Zafer Meydanı’nda

 

Halihazırda Bursa’da bulunduğumu bir önceki postta söylemiştim. Babamla adet edindiğimiz gibi bu sefer de bir gündüz meyhanesi ziyareti farz oldu.

Emek Meyhanesi Bursa’da Zafer Plaza’nın karşısındaki işyerlerinden birinin altında, tek tonozlu tavanıyla bir dükkan. Babamın gençliğinde de varmış, daha önce de. Mekanın sahibi Cengiz Bey, dükkanı babasından devralmış. Dükkana girer girmez koca bir Atatürk resmi, meyhanelerin “patron saint”i gibi bu dükkanda da mevcut.

 

 

 

 

DSCN0414 DSCN0415

İçeride 5 masa. 3 tane müdavim, önlerinde birer ikişer meze, birer 20lik rakı. Masadan masaya sakin bir sohbet. Ben ilk girdiğimde “gevşek o adam, öyle adam olmaz” diyip gülüyorlardı. Kim o gevşek, neden öyle baya merak ettim, ama babamla ben içeri girince ‘iyi günler’ diyip sohbeti kestiler. Babama göre, içeri kadın girince erkek muhabbetini kesmiş olabilirlermiş, üzüldüm. Merak feci. Neyse ‘afiyet olsun’ dedik, oturduk.

Günlük zeytinyağlılara baktık. Ben meyhanelerde rakı+köfteye karşıyım, adam gibi meze şart.

DSCN0410

 

Taze pişmiş fasülye pilaki tezgahta soğumayı bekliyordu. Bir tane rica ettik. Gerçekten güzeldi, hiç abartmak istemiyorum ama net söyleyeyim, Istanbul’da benim diyen balıkçıdan bin kat iyiydi bütün mezeler. Belirteyim, turşusu da son derece meşhur.

 

DSCN0411

 

 

 

Yoğurtlu kızartma otomatik geldi. Bir de bu mevsimde zeytinyağlı bakla geldi, turfanda. Keyfimi anlatamam. Sabahtan beri gezince insan acıkıyor tabii, rakımızı koyup başladık.

 

 

Bir çeşit ana yemek almak lazım diye konuşup ne var diye sorduk; isterseniz klasik Bursa köftesi (yani ufak ve az baharatlı), tavuk, sucuk ve ciğer yapıyorlar. Bunların hepsi ızgara. Gerçekten çok meyhane kafasına girmek istiyorsanız ben vitrinde konserve sardalya, ton balığı falan gördüm. 1910’larda meyhane kafasına girmek için heralde. :) Neyse nostaljinin de tadı kaçmasın.

DSCN0413

 

 

Ciğer diyince pek dayanamam ben, bir de kızartma değil, adam gibi ızgara yapıyorlar. Tabii ki feci taze. Üstüne kekiği basmasalar daha keyifli olacak. Bir dahaki sefere kekiksiz isteyeceğim. Sağlam bir porsiyon ciğer görüldüğü üzere. Biz paylaştık.

 

 

Bu sırada içeride toplam 5-6 kişiyiz. TRT müzik açık televizyonda. Müzik programı ayarı, denk geldi biraz Balkan şarkıları falan çalıyordu, herkes neşelendi. Sonra futbol açtılar, korkarım ‘hanımkızımız artık evine gitsin’ demek istediler. :) Gerçekten de ben oradayım diye meyhane muhabbeti dönmedi sanırım.

Gece 12’ye kadar açıkmış dükkan. Ama adı üstünde gündüz meyhanesi, saat 5 gibi falan dükkanı kapayan esnaf gelip bir duble içip evine öyle gidiyor. Geç saate kim kalıyor bilmiyorum. Gitmek isterseniz öğleden sonra 4 civarı en uygun. Perşembe günleri Cuma evveli diye kapalı, malum mübarek gün, Bursa esnafı bunları geçemez.

Bursa’ya yolunuz düşerse, gidin, keyfini çıkarın.

 

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 433 takipçiye katılın